Drukowanie wizytówki osobistej
Nierzadko zgłaszają się do mnie klienci, którzy prowadzą swoją działalność gospodarczą, chcieliby stworzyć własną wizytówkę, ale nie wiedzą, jak się do tego zabrać. Nadzwyczaj często spotykam się również ze strachem z ich strony, ponieważ boją się eksperymentowania w zakresie układu graficznego samej wizytówki oraz elementów, jakie mogą się na niej znaleźć. Wtedy tłumaczę im, że wizytówka nie podlega tym samym regułom, co list motywacyjny czy CV, a kreatywny pomysł na ubarwienie jej motywami, które pasują do naszej działalności, tylko zachęci potencjalnych kontrahentów do współpracy.
Projektowanie wizytówki osobistej
Na wstępie zawsze doradzam moim klientom, aby wizytówka osobista zawierała: imię i nazwisko, nazwę prowadzonej firmy, adres, telefon, e-mail, stronę internetową, stanowisko oraz logo firmy. To w zasadzie wszystkie informacje, która są niezbędne, by ktokolwiek zechciał zainteresować się naszą wizytówką. Kolejną radą, jaką dzielę się z moimi klientami, jest fakt, że wizytówka powinna być przede wszystkim oryginalna. Dobrze, aby projekt nawiązywał do prowadzonej działalności. Możliwości są bowiem nieograniczone, zarówno jeśli chodzi o materiał, jak i design wizytówki.
Format wizytówki osobistej
Jedyna kwestia, która powinna pozostać w niezmienionej postaci, to format. Przyjęło się, że w naszym kraju najczęściej drukowane są wizytówki w rozmiarze 90 x 50 milimetrów. Polecam więc, by się tego trzymać. Zbyt duża wizytówka nie zmieści się w portfelu, podczas gdy drukowanie zbyt małej nie ma większego sensu.