Ewolucja zawodu grafika reklamowego
Wiele początkujących agencji reklamowych nie do końca wie do kogo zwracać się z poszczególnymi zleceniami. Rzecz w tym, że sytuacja na rynku reklamy nieustannie ulega dużym zmianom, co objawia się między innymi powstawaniem nowych zawodów. Ponadto, zwiększają się obowiązki przedstawicieli wielu zawodów, tak jest między innymi z grafikami, których jestem przedstawicielem.
Czym dzisiaj zajmuje się grafik?
Swego czasu, grafik reklamowy miał bardzo jasno określone zadania. Właściwie jedyne, czego wymagali ode mnie klienci to zaprojektowanie ciekawej grafiki. Dzisiaj jednak, klienci przeważnie wymagają ode mnie o wiele więcej.
Jak się okazuje, aby liczyć się na rynku muszę potrafić na przykład zaprojektować zawieszkę na butelkę, czy etykietę na pudełko. Zawieszka na butelkę to dzisiaj dosyć popularny materiał marketingowy. Na zawieszkach często przedstawiany jest produkt lub też prezentowany jest jakiś konkurs. Zleceniodawcy przeważnie nie chcą zwracać się do dwóch różnych osób w kwestii wykonania zawieszki, dlatego szukają kogoś, kto potrafi ją zaprojektować, a jednocześnie jest w stanie wypełnić ją ciekawą treścią. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów staram się być właśnie taką osobą, dlatego stale poszerzam swoją wiedzę z dziedziny projektowania materiałów reklamowych.
Niewątpliwie, kiedy zaczynałem przygodę z grafiką reklamową praca ta była łatwiejsza. Obecnie, zaistnieć na rynku jest o wiele trudniej, jednak z drugiej strony praca daje mi coraz większe poczucie spełnienia i satysfakcji z racji wyzwań, które przede mną stawia.