Tworzenie ulotek dla firm
Reklama stała się już pełnoprawną częścią naszego życia. Możemy znaleźć ją wszędzie, co sprawia, że stajemy się bardziej nieufni wobec wszelkiego rodzaju sztuczek marketingowych. Dotyczy to nie tylko ogromnych kampanii na skalę światową, ale również lokalnych działań, na przykład w postaci rozdawania firmowych ulotek. Klienci często pytają mnie, jak stworzyć dobrą ulotkę firmową, która będzie atrakcyjna dla potencjalnego klienta na tyle, by po jej otrzymaniu nie chciał wyrzucić jej od razu do śmietnika. Oto garść porad.
Drukowanie ulotek dla firm
Ulotka, którą tworzę, musi mieć konkretny cel, by mogła kogoś do siebie przekonać. Z tego też powodu zawsze doradzam moim klientom, by zamieszczali na niej informacje, związane wyłącznie z jednym wydarzeniem lub tematem. Natłok wiadomości powoduje, że automatycznie uznajemy taką ulotkę za bezużyteczną, co jest dostatecznym powodem, by wyrzucić ją do kosza. Podobnie rzecz ma się z wyborem grupy odbiorców. Polecam, by projektując ulotkę, myśleć o grupie docelowej. Kiedy wyobrażam sobie, jak ktoś przegląda dzieło, które tworzę, unikanie błędów staje się o wiele łatwiejsze.
Zdjęcia i obrazki
Przed przystąpieniem do projektowania firmowej ulotki, zawsze pytam moich klientów, czy wolą zastosować jedno większe zdjęcie, które może silnie oddziaływać na odbiorcę ulotki, czy też wolą umieścić na niej kilka mniejszych fotografii. Przy tak małym formacie polecam zwykle wybór jednego obrazu, który odpowiednio dobrany, może stać się nieoceniony w przekazywaniu treści.